Jaaa, super leuk dat je deze blog leest! Mijn naam is Anky en ik mag de komende tijd gastblogs schrijven voor Equinemarkt. In deze blog stel ik mezelf voor, vertel ik je over het communiceren met dieren en wat voor blogs je van mijn hand kunt verwachten.
Wie ben ik en wat doe ik?
Ik ben Anky. En ik communiceer telepathisch met dieren. Als dierencoach help ik baasjes die vragen hebben voor hun dier, hun dier beter willen leren begrijpen of die zelf willen leren communiceren met dieren.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen als baasje van acht dieren; een paard, hond, kat, twee konijnen en drie cavia’s.
Hoe ben ik begonnen met het communiceren met dieren?
Communiceren met dieren doe ik al mijn hele leven, zo lang ik mij kan herinneren. Als kind vond ik het niet meer dan normaal dat de dieren waar ik mee opgroeide, dingen met mij communiceerden. Ik dacht ook dat iedereen dat deed. Pas toen ik wat ouder werd, ontdekte ik dat andere kinderen om mij heen niet met dieren communiceerden. En dat het communiceren met dieren niet als ‘’normaal’’ werd beschouwd.
Toen ik in de pubertijd kwam, geloofde ik zelfs niet meer dat ik dit kon. Ik was bang dat ik een rijke fantasie had en sloot mij af voor alles wat de dieren naar mij probeerden te communiceren.
Tijdens mijn studie Creatieve Therapie ben ik gelukkig weer in verbinding gekomen met mijn gave. Ik volgde een minor - een halfjaar durend programma - over hulpverlening met paarden. Tijdens die minor mocht ik, samen met mijn medestudenten, ook lekker veel oefenen met paarden. Ik kan me nog goed herinneren dat ik tijdens een lesdag in de wei stond bij een kudde paarden en dat er een kleine shetlander merrie contact met mij zocht. Ik hoorde haar boodschap als woorden in mijn hoofd binnenkomen. Verbaasd deelde ik dit met mijn medestudenten en docent. ‘’Ik geloof dat die pony iets tegen mij probeerde te zeggen’’, zei ik. Mijn docent reageerde positief; ‘’Dat kan, er zijn mensen die kunnen communiceren met dieren’’.
Vanaf dat moment ging er een wereld voor mij open. Ik ontdekte dat dat wat ik mijn hele leven al kon, blijkbaar ‘’echt’’ bestond. En dat er zelfs mensen zijn die als dierentolk werken! Ik was stomverbaasd. Zeker toen ik van mijn docent de vraag kreeg; ‘’Is het niet iets voor jou, om als dierentolk te gaan werken?’’. Ik weet nog dat ik heel hard ‘’nee’’ schudde met mijn hoofd. Ik was er helemaal van overtuigd dat ik dat nooit zou kunnen. Laat staan durven, want ik was veel te bang dat niemand mij zou geloven.
Waarom ben ik dan toch als dierencoach gaan werken?
Na mijn studie kreeg ik een super leuke baan als beeldend therapeut. Dat werk doe ik, naast mijn werk als dierencoach, nog steeds en geeft mij veel voldoening. Tegelijkertijd bleef er toch iets ‘’knagen’’; ik voelde aan alles dat het mijn levensmissie is om mensen en dieren te verbinden! Dat gevoel voelde ik het sterkste in situaties waarin mensen en dieren misverstanden leken te hebben. Bijvoorbeeld als mensen dan aan mij vertelden tegen welke problemen ze aanliepen met hun paarden. En die betreffende paarden dan aan mij vertelden hoe zij daarin stonden. Heel vaak begrepen mens en paard elkaar niet goed en was er sprake van een miscommunicatie. Omdat ik zowel met mensen als met dieren communiceer, is dat natuurlijk iets waar ik heel goed bij van dienst kan zijn.
Nadat ik mezelf eerst verder heb ontwikkeld als dierentolk, door opleidingen en cursussen te volgen en door alle boeken die ook maar iets met diercommunicatie te maken hebben te verslinden, besloot ik twee jaar geleden dat het tijd was. Tijd om mijn angst te overwinnen. Ik begon met mijn bedrijf: Dierencoach Anky.
En daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Naast dat ik er enorm blij van word om dagelijks mensen en dieren te mogen verbinden, heb ik ook nooit de nare reacties gekregen waar ik zo bang voor was. Inmiddels mag ik tijdens consulten vertalen tussen mensen en hun dieren. Daarnaast luisteren er dagelijks vele mensen naar mijn podcast over communiceren met dieren en mag ik regelmatig cursussen geven waarin ik mensen leer hoe ze zélf met dieren kunnen communiceren.
Hoe werkt het communiceren met dieren precies?
Telepathisch communiceren betekent communiceren op afstand. Ik maak contact met de ziel van het dier. Wij, mensen, hebben allemaal een ziel. En dieren ook. Eigenlijk heeft alles wat leeft een ziel. Tegelijkertijd bestaat alles uit energie. Woorden, gedachten, emoties. Als ik met een dier wil communiceren, concentreer ik mijn aandacht en energie op dat betreffende dier. Via mijn gedachten stuur ik energie naar het dier. De ziel van het dier vangt die energie als het ware op en reageert door energie terug te sturen. De energie van het dier vang ik weer op. Die energie vertaalt zich in woorden, beelden, gevoelens, geuren, geluiden, smaken en fysieke sensaties in mijn lijf. De energie die een dier naar mij stuurt, kan dus via alle zintuigen bij mij binnenkomen. Door dat wat ik voel en opmerk woorden te geven, kan ik aan mensen uitleggen wat er binnenkomt en wat het dier naar mij communiceert. Op die manier vertaal ik tussen mens en dier en kan ik het dier dus ook, names het baasje, vragen stellen.
Baasjes komen bij mij als hun dier bijvoorbeeld specifiek gedrag laat zien dat ze willen begrijpen. Bijvoorbeeld als hun kat altijd op de deurmat plast. Of als hun paard altijd op een bepaald punt op de buitenrit schrikt, terwijl daar ‘niks’ te zien is. Maar ook als mensen willen weten of hun dier gelukkig is, ergens pijn heeft of als ze hun dier willen voorbereiden op een grote verandering, weten ze mij te vinden.
Wat kun je verwachten van mijn blogs?
In de komende vijf blogs zal ik wat aspecten van het communiceren met dieren uitlichten. Het communiceren met dieren kan ook écht met alle dieren. Daar waar ik over schrijf is dus van toepassing op paarden, maar net zo goed op honden, katten, cavia’s en elke andere diersoort.
Wat de precieze inhoud van de gastblogs word, weet ik nu nog niet. Ik laat me altijd inspireren door de ervaringen die ik opdoe met mijn eigen dieren. Zij zijn mijn grootste leermeesters. Voor blogs, podcast afleveringen en social media posts voel ik altijd intuïtief aan wat er nodig is, dus je kunt je door mijn blogs laten verassen en inspireren. Eén ding is zeker; de informatie en tips die ik met jullie ga delen, zullen jullie weer helpen om een nog betere verbinding met jullie dieren tot stand te brengen.
Wil je meer weten over mij, het communiceren met dieren en/of mijn werk?
Via mijn website, www.dierencoachanky.nl, kun je meer informatie vinden of mij een berichtje sturen. Daarnaast kan ik je aanraden om naar mijn podcast, de ‘’In verbinding met je dier’’ podcast te luisteren. Elke week maak ik twee nieuwe afleveringen en daarin vertel ik over het communiceren met dieren en alles wat daarmee te maken heeft. Je kunt de podcast vinden op Spotify en in de Apple Podcast app.
Voor nu: dankjewel voor het lezen en tot de volgende blog!