Op zaterdag 21 mei deden we mee aan de Keileuke knapzakroute in Alteveer. Dit is een evenement die dit jaar voor de tweede keer plaatsvond, georganiseerd door de plaatselijke activiteiten vereniging. Er zijn verschillende routes voor wandelaars, fietsers, kinderen en ruiters en menners. Je krijgt een routebeschrijving mee en een knapzak met allemaal lekkers.
De routebeschrijving
De goedgevulde knapzak
Om kwart over tien rijd ik het parkeerterrein op van het plaatselijke dorpshuis. Mijn rijmaatje Gieneke is er nog niet, dus ik besluit ons alvast aan te melden. Ik krijg onze knapzakken mee en de routebeschrijving. Wanneer ik Tara net heb uitgeladen komt ook Gieneke het terrein opgereden.
Tara geniet nog even van het hoge gras
Na het opzadelen gaan we op pad. We worden bij vertrek nog even op de foto geknipt door Freerk. De route startte langs een vrij drukke weg, veel verkeer, sommigen reden vrij hard langs. Daardoor werden de paarden wat onrustig.
Bij het startpunt werden we op de foto geknipt
Nadat we de drukke weg achter ons hadden gelaten konden we via een pad aan het kanaal langs, welke ik nog kende van vorig jaar, paralel naast de weg rijden. Toen kwam de ontspanning bij de paarden… voor even…want al snel moesten we weer een stuk langs de, dit keer rustige weg, waar wel van alles te zien was volgens de paarden. Ze schrokken haast van hun eigen schaduw.
We rijden een kiezelpad op wat gelukkig gauw over gaat in een zandpad, dus tijd om alle stress er even uit te draven. Waar we vorig jaar een route reden door de natuur, hadden ze dit keer een route uitgezet over voornamelijk harde wegen, drukke wegen en door dorpen. Dit was erg jammer.
Onderweg worden we nog even weer op de foto gezet
Gelukkig hadden we onderweg één lang zandpad waar we nog even een lekkere galop konden doen. De heerlijke broodjes uit de knapzak hebben we te paard opgegeten. We rijden een aantal wandelaars achterop en zijn daarna ook weer bijna terug bij het startpunt.
De dames staan na de gedane arbeid nog even te smikkelen van de muesli die ze altijd krijgen na een rit
De knapzak was weer zeer goed voor elkaar, het gezelschap was gezellig, helaas viel de route tegen… Al hebben we dan wel weer gratis schriktraining gehad vandaag. Omdat de route vorig jaar wel heel mooi was geef ik het nog een keer een kans volgend jaar… hopelijk kunnen we dan weer lekker door de natuur rijden.
Onze activiteit in Equilab